FANDOM

Vaietze

La Torá mos relata ke Yaakov Abinu luego de vivir kon Labán iba al enkuentro de Esav su ermano, kien kería matarlo.

El versíkulo de Genesis:Bereshit 32:7 mos dize al respekto: "I temio Yaakov muncho i se aflijio"

Kuál era el motivo de este temor tan grande?

Kon un kuentiko munco kortiko mos interpretaremos perfektamente este pasuk.:

Un hombre kiso konoser su futuro. Se dirijió a un adivino kien le sujirió ke en el día de su kumpleanyos jugara a las kartas. Ganar sería una senyal favorable para el i para sus fijos: signifikaría ke todos tendrían eksito en la vida. Pedrer indikaría todo lo kontrario.

Muestro hombre, eksitadísimo ante las palavras del adivino, esperó impasientemente ke aviniera la fecha presisa, i mientras tanto, reduxo todos sus bienes a efektivo.

Kuando a fin se sentó a jugar, la suerte le fue adversa. Mui pronto perdió algunos ruvlos, lo ke lo asustó algo. kizo rekuperarlos, siguió apostando, i por fin dejó en la tavla todo lo ke tenía.

Entonses se angustió de verdad. No solamente porke sintió ke su futuro era ser un eterno frakasado, sino porke en ese mismo momento presente ja no poseía ni un sentimo: no tenía kon ke pagar la komida del día siguiente.

Bushkemos la klave de este kuentiko, ke juega un paralelo kon la istoria de Yaakov i la de sus dessendientes en las jenerasiones ke le susederían.

Dize el Midrash: "Maase abot simán labanim". Lo ke signifika: "Todo lo ke ha pasado kon los padres pasará kon los fijos".

Yaakov no ignoraba esta idea, i temía ke todas las amargas peripesias de su vida; fujir de Esav, sufrir en kasa de Labán, salvarse de ayí por mui estrecho marjen; avrían de repetirse en la istoria de sus fijos.

Agora se enkontraba Yaakov frente a una nueva katástrofe: sus enviados le traían la notisia de ke Esav salía a su enkuentro kon las peores intensiones. Según el Midrash, a la kabeza de kuatrosientos generales, ke mandaban sobre un exersito tan numerozo komo lo son los granos de arena ke konforman las playas del mar.

Komo para no angustiarse!

Ja no se tratava solamente de lo ke kizás podría okurrirle a sus fijos a traves del tiempo!

Akí stava su problema!

Ad blocker interference detected!